اخبار داخلی
شماره: 2616
1391/12/26 - 09:31
فشارخون بالا در مادران باردار منجر به زایمان زودرس می شود

یک متخصص زنان و زايمان گفت: فشارخون بالا در مادران باردار منجر به زایمان زودرس می شود.

 

به گزارش بنیان،  زهرا پناهی با بیان این مطلب اظهار داشت: فشار خون بيماري است كه بعلت اثراتي كه بر روي مادر و جنين و Out com حاملگي دارد و هم چنين به اين دليل  كه ممكن است فشار خون ناشي از حاملگي يا مسموميت بارداري به آن افزوده شود بسيار مهم است.
 
وی افزود: فشارخون بالا تاثير مهمي در روند حاملگي و Outcome آن دارد به صورتي كه ممكن است منجر به كاهش رشد جنين، جداشدگي زودرس جفت و زايمان زودرس و عوارض مهم مادري مانند عوارض قلبي، مغزي و كليوي براي مادر شود.
 
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: فشار خون ناشي از حاملگي كه در دوران بارداري ايجاد مي شود معمولا بعد از بارداي برطرف مي شود و هر چند ريسك ايجاد فشار خون در بارداري نيز وجود دارد ولي مادر مي تواند مجددا با نظارت دقيق باردار شود.
 
دکتر پناهی خاطرنشان کرد: اگر مادر مبتلا به فشار خون مزمن باشد كه در دوران قبل از حاملگي وجود داشته فشار خون در دوران حاملگي قبل از 20 هفته خود را نشان خواهد داد و معمولا در دوران بعد از حاملگي و تا آخر عمر وجود خواهد داشت ولي در صورتيكه در دوران حاملگي و فشار خون ناشي از حاملگي باشد كه معمولا بعد از 20 هفته بارداري ايجاد مي شود معمولا چند هفته بعد از زايمان برطرف مي گردد.
پایان مطلب/
©2013 Royan Corporation. All Rights Reserved